Podsumowanie projektu ,,Równy start ..."

12 lutego 2015 r. odbyło się w naszej szkole uroczyste podsumowanie projektu unijnego pn. ,,Równy start
– wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Armii Krajowej w Tursku”. Tym, co działo się w okresie dwóch lat realizacji projektu uczniowie i prowadzący zajęcia podzielili się z zaproszonymi gośćmi, m.in p. wójtem Markiem Zdunkiem oraz p. Anną Margielą, która zajmowała się księgowością związaną z projektem. Były prezentacje, tańce, piosenki w języku angielskim, doświadczenia oraz pokaz gier stworzonych przez uczniów na platformie internetowej. Można też było obejrzeć wystawkę prac dzieci oraz przygotowaną przez grupę zajęć
z dziennikarstwa - broszurę ,,W naszym Tursku ...". Pan wójt pogratulował uczniom zdobytej wiedzy i umiejętności. Wszyscy uczestnicy projektu otrzymali
z rąk pani dyrektor L. Kempińskiej-Cieślak, która czuwała nad poprawną realizacją zadań - dyplomy oraz upominki.
Cel projektu ,,Równy start …” to zwiększenie szans edukacyjnych uczniów Szkoły Podstawowej w Tursku dzięki rozszerzeniu oferty edukacyjnej z przyrody, matematyki, informatyki i języka angielskiego oraz jej uatrakcyjnienie.
Grupa uczniów z kl. I-III uczestniczyła w zajęciach matematyczno-przyrodniczych pt. „W przyjaźni z cyferkami i naturą’’prowadzonych przez p. A. Szkudlarską i H. Fabiszak. Zajęcia zaciekawiły uczniów światem przyrody i matematyki oraz rozbudziły ich pasje poznawcze, kształtowały umiejętności kluczowe dotyczące korzystania z informacji , rozumowania oraz wykorzystywania wiedzy w praktyce. Uczestnicy zajęć wykonywali eksperymenty, badali, mierzyli, rozwijali myślenie twórcze poprzez rozwiązywanie łamigłówek, krzyżówek, rebusów. Dzieci brały udział w wycieczkach do Wielkopolskiego Parku Krajobrazowego, do Palmiarni i Zoo w Poznaniu, do Muzeum A. Fiedlera w Puszczykowie, oczyszczalni ścieków w Gołuchowie. Były uczestnikami zielonej szkoły w Ośrodku Kultury Leśnej w Gołuchowie. Celem wyjazdów było rozwijanie zainteresowań i uzdolnień, kształtowanie umiejętności obserwacji, wzbogacanie wiadomości i umiejętności, wiązanie nauki szkolnej z życiem. Zajęcia oraz wyjazdy dostarczyły uczniom wielu przeżyć i wrażeń, a nade wszystko rozbudziły zainteresowanie przyrodą i matematyką.
W ramach projektu w szkole odbywały się także zajęcia rozwijające umiejętności matematyczne niezbędne współczesnemu człowiekowi pt. ,,Akademia ciekawej i przyjaznej matematyki”. Były one skierowane do uczniów kl. IV – VI i prowadzone przez p. M. Kostuj. Poprzez zastosowanie innowacyjnych metod pracy oraz zastosowanie nowoczesnych środków dydaktycznych spotkania w Akademii ukazały uczniom atrakcyjność matematyki jako dziedziny nauki, przyczyniły się do lepszego zrozumienia matematycznych treści oraz do złamania stereotypu niechęci do matematyki. Gry i filmy dydaktyczne oraz programy komputerowe wykorzystywane na zajęciach sprawiły, że uczniowie z dużym zaangażowaniem i pozytywnym nastawieniem pokonywali swoje słabości. Uczniowie wykazujący zdolności matematyczne przygotowywali się do konkursów i osiągali w nich sukcesy. Dzieci nauczyły się układać tangramy, budować formy orgiami i tworzyć zadania matematyczne w postaci aplikacji na platformie internetowej LearningApps.org. Odbyła się wycieczka do Warszawy, podczas której jej uczestnicy oprócz zwiedzania stolicy udali się do Muzeum Techniki i Przemysłu oraz Centrum Nauki Kopernik. Poznawanie praw nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach było ogromną frajdą i niezapomnianą lekcją.
P. Ilona Osuch prowadziła zajęcia ,,W zgodzie z przyrodą" dla kl. IV - VI. Tematyka zajęć odpowiadała za kształtowanie postaw proekologicznych wśród dzieci.
Projekt przyczynił się do rozwoju zdolności komunikacyjnych uczniów poprzez zastosowanie nowoczesnych narzędzi internetowych w ramach koła dziennikarskiego pn. ,,Uczeń w sieci". Uczniowie pod opieką p. G. Szymoniak oprócz prowadzenia bloga na szkolnej stronie www zajęli się przygotowywaniem materiałów i opracowaniem specjalnego folderu - broszury ,,W naszym Tursku ...". Publikacja przedstawia trzy tematy:
I. Historia patrona szkoły AK na terenie Turska.
II. Sztandary i chorągwie w kościele w Tursku.
III. Krzyże, figury i kapliczki przydrożne w Tursku.
Uczniowie z tej grupy odbyli wycieczki: do Pleszewa - do redakcji Życia Pleszewa, Kalisza - do redakcji Ziemii Kaliskiej, Ostrowa Wlkp. - do studia telewizji Promax, Warszawy, gdzie udali się do Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Powstania Warszawskiego oraz zwiedzili TVP na ul. Woronicza.
Projekt przyczynił się również do udoskonalenia umiejętności posługiwania się językiem angielskim zarówno przez młodsze jak i starsze dzieci. Podczas zajęć z języka angielskiego prowadzonych przez p. A. Biesiadę-Kończyńską czas poświęcony został na szlifowanie języka angielskiego oraz poznawanie kultury poszczególnych krajów.
Opublikowano: 17 lutego 2015 19:15
Kategoria: Aktualności
Podsumowanie projektu ,,Równy start ..."
Wyświetleń: 985